marți, 25 octombrie 2011

Ingrijirea tenului sensibil-Partea a II a:Hidratarea si tratament


Voi continua seria ritualului de ingrijire a tenului sensibil cu pasul al doilea:hidratarea.Sar direct la acest pas,desi pe piata cosemtica se vehiculeaza vestitii ~3 pasi ai tenului sanatosi~:curatarea,tonifierea si hidratarea. Dupa curatarea adecvata a tenului,tot ce are nevoie tenul este o doza santoasa de hidratare. Consider ca folosirea unei lotiuni tonice este apa de ploaie-un demachiant bun si un gel de curatare ar trebui sa aiba si un efect minim de asa zisa tonifiere.Mi se pare doar o metoda de marketing menita sa ataraga un segment de consumatoare in cautarea perfectiunii,amagindu-le ca o lotiune-minune tonica poate schimba un ten.ei bine,nu schimba nimic. Spun asta atat din proprie experienta,cat si din informatii foarte sigure. Revin. Dupa cum bine stim si ni se repeta continuu, tenul are nevoie de hidratare.Ceea ce ni se pare oarecum deplasat la prima vedere este hidratarea tenului gras.Daca analizati atent si de aproape o persoana cu tenul gras,veti vedea ca sub stratul de sebum pot aparea usoare descuamari ale pielii sau rugozitati,specifice tenului uscat.Problema este urmatoarea:in cazului tenului gras,pentru eliminarea excesului de sebum suntem tentate sa folosim produse dure,care de cele mai multe ori contin alcool,compus ce pur si simplu "ucide"stratul ssuperior al epidermei,silind-o sa elimine si mai multe sebum,care insa doar iese la suprafata,fara a avea rolul de hidratare.De aici nevoia de eliminare a oricarui produs care contine alcool din rutina de ingrijire. Personal,ma lupt cu un ten gras,dar foarte sensibil,iar ritualul meu de hidratare este urmatorul:
Dimineata

Dupa curatarea temenica,aplic o crema hidratanta.In acest moment am revenit,cu ocazia racirii vremii la o veche iubire:Clinique Moisture Surge. Este usoara,nu lasa tenul incarcat-din contra,ii da un aspect mat,curat.Si cel mai important,este perfecta ca baza de machiaj.In timp ce aplic crema,fac si un masaj usor tenului. Dupa,timp de cel putin 15 minute,nu fac nimic.Cu tenul,bineinteles.Las pur si simplu ca porii sa absoarba produsul,iar apoi ,dupa caz,daca ma machiez in ziua respectiva,aplic fondul de ten .Daca nu ma machiez,aplic balsamul pentru reducerea porilor The POREfessional de la Benefit. Nu combin fondul de ten cu minimaliztorul de pori pentru ca nu imi place sa imi incarc tenul cu multe produse,si ,oricum,un fond de ten bun trebuie macar sa faca porii mai mici-optic,bineintels,pentru ca in mod real nu se poate modifica forma acestora.
Seara
Dupa demachiere,curatare si lotiune micelara,continui cu aceeasi crema Clinique,la fel astept 15 minute,dupa care aplic in unde este necesar Buffering Lotion de la Mario Badescu-are rolul de a vindeca acneea vulgara-in stadiu incipient. In perioadele in care nu am niciun monstrulet,inlocuiesc aceasta lotiune cu Healing Cream ,din aceasi gama,conceputa pentru a vindeca semnele acneeice si cicatrici.In cazul in care imi apare vreun comedon alb ,aplic punctat Drying Lotion,tot de la Mario Badescu.

Acestia sunt pasii pe care ii urmez si de care momentan sunt multumita,tindandu-mi sub control toate probleme cu care se confrunta tenul meu:sebum excesiv la suprafata,piele care tine si ,ocazional, imperfectiuni.

In loc de incheiere,va voi da cateva sfaturi pe care l-am primit si eu la randul meu:
- evitati pe cat posibilul folosirea cremelor anti-imperfectiuni din supermarket-contin alcool pentru a simula o vindecare de moment a problemelor,insa pe termen lung sunt distructive pentru ten. -incercati sa nu folositi o crema hidratanta de duzina(din nou,de supermarket): contine ulei,pentru un efect de hidratare de moment,obstructionand porii.Pot produce comedoane albe sau negre. -fiti extrem de atente la termenul de expirare al produselor-un sfat care poate suna absurd ,mai ales in cazul in care in ziua de azi citim si ambalajul de la hartia igienica,insa multe femei achizioneaza nenumarate produse de acelasi fel si desfac ambalajele chiar daca nu folosesc produsul respectiv pe loc. O crema hidratanta are un termen de valabilitate de minim 6 luni si maximum 12 ,de la data desfacerii.
-pentru a trata diferite probleme ale tenului,precum acneea sau rozaceea,pentru mine s-a dovedit a fi eficient tratamentul aplicat dupa crema hidratanta,insa cel mai bine este sa testam diferite modalitati de aplicare,pana o gasim pe cea potrivita.
-NU in ultimul rand dormiti cel putin 7h pe noapte,hidratati-va din interior band macar 1litru si jumatate de apa pe zi si continuati pana la 2litri cu ceaiuri,mancati sanatos,nu mancati prajeli,exfoliati-va tenul o data pe saptamana,evitati pe cat posibil statul in spatii unde se fumeaza.
Sunt lucuri pe care le-ati auzit in mod continuu,insa chiar exista o legatura stransa intre un ten sanatos si acesti pasi.
Va pup,sa fiti frumoase!

2 comentarii:

  1. Foarte folositor acest post:*
    Si spui ca acele creme care contin orice tip de ulei nu sunt bune?Intreb ca sa stiu de ce tip de creme sa ma feresc dar si pentru ca de ceva timp, am inceput sa folosesc un gel matifiant de la Elmiplant si mi-au aparut comedoane albe destul de mari. Acum,m-am uitat mai atent pe lista ingredientelor,si am vazut mai multe denumiri de "oil". Tu ce tipuri de creme hidratante imi recomanzi? Dar matifiante?
    Mentionez ca am tenul mixt.
    Te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Sunshine si bun pe venit pe blogul meu!
    Ai atins un punct important pe care eu l-am omis in aceasta postare!Nu orice tip de ulei este de evitat pentru tenul mixt/gras.Uleiul de argan chiar este recomandat,pentru ca grabeste vindecarea cicatricilor ramase in urma unor vechi cosuri,uleiurile de susan sau de migdale dulci sunt iar foarte bune. Uleiul de masline ,in schimb,este comedogen-blocheaza porii creand comedoane.
    Este posibil ca acele comedoane care ti-au aparut sa fie cauzate de aceasta crema de la Elmiplant. Nu este necesar sa folosesti doua produse distincte pentru hidratare si matifiere,se gasesc pe piata si produse cu actiune duala.Din ce am folosit pana in acest moment,iti recomand Oil Free Moisturizer de la Mario Badescu si Crema matifianta hidratanta de la Roche Posay.
    Te pup si te mai astept! :*

    RăspundețiȘtergere