miercuri, 19 octombrie 2011

Investii in frumusete

Si nu,nu ma refer la ce ilustreaza poza de mai sus,am pus-o just for fun...:D
M-am gandit la acest post dupa o discutie cu o amica.O fata foarte frumoasa,pe care desi natura a binecuvantat-o din plin,domnisioara cu pricina a hotarat ca este nevoie sa mai faca cateva ”imbunatatiri”-pana acum,la 20 de ani,are o pereche de silicoane,o rinoplastie si colagen in buze. Nu are rost sa vorbim de sursa fondurilor ei(dar precizez totusi-nu a fost vreun iubit ”grijuliu”,ci parintii fetei).Acum sa revenim,saptamana trecuta am iesit la o cafea,si ,desi de cand o cunosc a afisat un ten absolut perfect,impecabil,putand iesi fara probleme nemachiata din casa,acum era clar ceva schimbat. Desi posed o diplomatie dusa la extrem,cand am vazut-o mi-a fost greu sa ma abtin si am gafat:”Ce Dumnezeu a patit tenul tau?” Era rosu,cu o multime de pustule albicioase,pe care niciun fond de ten din lume nu le-ar fi putut acoperi.Raspunsul ei: s-a obisnuit ca tenul sa nu-i fie o povara,sa poata adormi machiata,sa nu se hidrateze,sa isi permita sa foloseasca produse de machiaj de toate tipurile. Iar in ultima vreme a preferat sa reduca din cheltuielile pentru frumusete,ca deh,doua operatii estetice iti usureaza buzunarul iar noua colectie toamna -iarna este foarte atragatoare.Asa ca a renuntat,printre altele la demachiant,gel de curatare,crema de fata a inlocuit-o cu una net inferioara,la fel a facut si cu fondul de ten.Intr-o saptamana,tenul sau cerea ajutor,scotand la suprafata tot raul din interior.

Cand vine vorba de investitia in produsele de infrumusetare am cateva reguli,putine, dar bine incimentate astfel: nu dau niciodata pe un lac de unghii mai mult de 10lei,insa pe un fond de ten,daca se dovedeste a fi potrivit pentru tenul meu ,as acorda un buget de pana la 15 ori mai mare. Pentru masca de par acord o suma de 150lei,insa nu as achiziona o crema de maini la 70 de lei-e prea mult si mi se pare ca si o crema din plafar poate face acelasi lucru.Nu as cumpara niciodata un gloss la 100lei-mi se pare absurd de scump,insa mi-as lua cu ochii inchisi o crema de 90euro,de care am fost multumita in trecut.
Nu are rost sa ma mai repet,ideea este urmatoarea:indiferent de banii de care dispunem intr-un anumit moment,trebuie sa facem in asa fel sa ne respectam pe noi insine-oferindu-ne produsele ,daca nu ideale,macar cele potrivite. As prefera sa nu ma machiez deloc,decat sa o fac cu un fond de ten ieftin,insa mi-as face manichiura fara clipesc cu o oja la 3 lei.Prefer sa acord acolo unde se merita o suma mai mare,fara insa sa imi neglijez anumite parti ale corpului.Si aici intervine logica mea: prefer sa imi protejez punctele slabe si sa ma bucur de lucrurile pe care le am de la sine. . Intamplarea cu care am inceput aceasta postare este doar un exemplu,stiu fete care isi cumpara intr-o euforie de moment rujuri de 400 de lei,iar cand eu renunt la o pereche de cizme superbe pentru a imi lua o crema de fata,nu imi pot intelege logica.
Asta nu este vreo morala si nici nu trebuie sa extregeti din text vreo lectie de viata ,pur si simplu consider ca atunci cand iti impui niste regului si prioritati cand vine vorba de cumparat,iti este mai usor si mai practic decat atunci cand faci achizitii sub impulsul momentului.
Va pup,sa fiti frumoase!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu